Istnieje również kilka elementów zawieszenia które wymagają nie tylko szczególnej troski, ale także regularnych wymian w zależności od stopnia swojego zużycia. Do najważniejszych z nich należą:

Wahacze i tuleje. Jest to jedna z najważniejszych części każdego samochodu, odpowiadająca między innymi za stabilizację i przyczepność kół do powierzchni. Konieczność wymiany wahaczy można zaobserwować w czasie zwykłej jazdy; najczęstsze sygnały do spadek sterowności czy samoistne skręcanie kół. Zazwyczaj jest to konieczne również po wypadku; oprócz tego zużycie wahaczy oceniane jest przy każdym rutynowym przeglądzie.
Amortyzatory. Stabilizują one cały pojazd w czasie poruszania się, gwałtownego hamowania czy skręcania, a ponadto odpowiadają za prawidłowy kontakt kół z podłożem. W przypadku większości modeli samochodów osobowych na każde koło przypada jeden amortyzator; często odpowiadają również za nasz ogólny komfort w czasie jazdy. Aby samemu ocenić stan amortyzatorów należy poszukać przede wszystkim ewentualnych wycieków płynu z ich wnętrza; oprócz tego ich awarie można odczuć w czasie kierowania samochodem. Co 20-30 tysięcy kilometrów dobrze jest sprawdzać ich stan u profesjonalnego mechanika. Zużywają się one w sposób naturalny w czasie eksploatacji samochodu; oczywiście, im trudniejsze warunki w których są wykorzystywane, tym szybciej ulegają zużyciu.