Regularne wymianie paska rozrządu jest kwestią kluczową dla każdego kierowcy. Wielu z nas popełnia poważny błąd, bezwzględnie stosując się tutaj do zaleceń producentów które jednak nie zawsze dobrze sprawdzają się w praktyce. Często mówi się tutaj o wymianie po przejechaniu 150, 200 lub nawet 250 tysięcy kilometrów, ale wielu mechaników stanowczo odradza czekanie tak długo. Pasek powinien być wymieniany co 50-100 tysięcy kilometrów; nie musimy oczywiście przesadzać z tą częstotliwością, ale dobrze po prostu zawsze mieć pewność, że nie jesteśmy narażeni na nagłe jego zerwanie.
Zerwanie paska rozrządu należy bez wątpienia do najgorszych awarii, jakie mogą spotkać kierowcę. Silnik momentalnie przestaje działać, a poważnemu uszkodzeniu ulegają wówczas tłoki i zawory. W zależności od skali szkód naprawa może być szybka i kosztować zaledwie kilkaset złotych; może też jednak wymagać bardzo poważnych prac, a sam koszt czegoś takiego wzrośnie nawet do kilku tysięcy. Właśnie z tego powodu dbanie o dobrą kondycję jest tak ważne i stanowi dobry sposób na uniknięcie poważnych problemów i dodatkowych wydatków.